PEMBONGKARAN MAHASISWA DIPERGUNA



Ternyata tindakan pihak universiti cukup melampau apabila menggunakan nama Universiti dan mahasiswa untuk kepentingan politik. Tidak salah jika ingin mendedahkan mahasiswa kepada politik semasa, tapi biarlah kena dengan caranya. Bukan memperalatkan mahasiswa untuk memenuhi ruang dewan kempen atas tiket khidmat masyarakat.


Kami dari Pro-Mahasiswa Utm melahirkan rasa kasihan kepada mahasiswa yang terlibat. Mereka mengharapkan dapat memberi bantuan kepada masyarakat dengan usaha murni, namun ternyata mahasiswa telah tertipu dan diperguna oleh pihak berkepentingan. Mereka lakukan bukan atas dasar sukarela, tetapi dipaksa!


 Rakaman : Pemikiran Mahasiswa Didoktrin
https://soundcloud.com/pro-mahasiswa-utm/rakaman-pemikiran-mahasiswa-didoktrin-prk-rompin

Aduan mahasiswa, mereka rasa cukup terkilan dengan tindakan Pengetua-pengetua Kolej Kediaman yang mengumpan mereka dengan kuota pengetua (syarat mendapat tempat penginapan di kolej kediaman), sudahlah program dilakukan secara tiba-tiba seolah-olah mendesak mahasiswa sertai, dan akhirnya mereka diperguna untuk 'memakbulkan' kehendak pihak tertentu.
Menurut mahasiswa yang menyertai 'khidmat masyarakat' di kawasan Felda di Pahang, pada awalnya diberitahu aktiviti akan dilakukan di beberapa lokasi tumpuan, tapi mahasiswa tidak menjangkakan terpaksa mendengar cerama politik murahan yang sibuk menghentam pihak lain, lebih menyedihkan apabila menghina orang yang telah meninggal dunia.

 Rakaman : Pemikiran Mahasiswa Didoktrin 2
https://soundcloud.com/pro-mahasiswa-utm/rakaman-2-pemikiran-mahasiswa-didoktrin-prk-rompin

Sungguh pun ada ketidakpuashatian dalam politik, adakah terlalu terdesak sehingga sanggup meracuni pemikiran mahasiswa sebegitu rupa. Apatah lagi mahasiswa yang terlibat kebanyakannya tahun 1 dan tahun 2.
Kami sekali lagi menyeru kepada semua mahasiswa agar jangan mudah terpedaya dengan 'janji manis' yang dilonggokkan di depan mata secara tiba-tiba. Beraktivislah dengan secara sukarela dan bersih dari segala campur tangan politik yang keterlaluan.
Kami menyeru semua pihak memainkan peranan penting dalam membela nasib mahasiswa yang diperguna oleh pihak universiti.
Sangat menyedihkan jika pihak pentadbiran eksekutif UTM masih tersenyum berehat di kerusi empuk dan hanya menyaksikan mahasiswa diperbodohkan sebegitu rupa.
Kami menuntut permohonan maaf pihak universiti kepada mahasiswa secara terbuka terutama pihak pentadbiran yang terlibat sebelum kami mengeluarkan bukti-bukti penglibatan anda dalam mempergunakan mahasiswa untuk kepentingan politik murahan.
PRO-M | TAGGING GREATNESS TO EVERYONE

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...