Sambutan Graduasi Aktivis Mahasiswa Disambut Meriah

Skudai, 26 Sept: Hujan selepas majlis tidak menghalang para aktivis mahasiswa yang bergraduasi utuk disambut oleh rakan-rakan aktivis yang lain. Semalam, aktivis mahasiswa yang terdiri daripada Persatuan Mahasiswa Islam UTM dan Pro-Mahsiswa UTM menyambut rakan-rakan mereka yang bergraduasi pada Majlis Monvokesyen Ke-45 Universiti Teknologi Malayisa.

Sambutan dimulakan dengan ucapan daripada Persiden Persatuan Mahasiswa Islam UTM, Mohd Khairul bin Abdullah Halim. Dalam ucapannya, beliau telah menyampaikan pesanan-pesanan dan juga harapan kepada aktivis Mahasiswa yang baru bergraduasi.

"Terima kasih kepada sahabat-sahabat aktivis terutama sahabat yang bergraduasi hari ni atas jasa dan pengorbanan sahabat daripada sudut tenaga, buah fikiran dan idea untuk PMIUTM yang mana telah mencorakkan PMIUTM sebagai prsatuan mahasiswa yang lebih terkehadapan".

"Ijazah bukan satu noktah kepada perjuangan sahabat. Ribuan terima kasih atas segala tunjuk ajar dan pedoman yang diberikan sahabat2 sekalian. Dapat lagi aktif untuk bersama-sama mahasiswa bagi memeberi tunjuk ajar kepada mereka yang masih belajar." antara pesanan beliau.

Kemudian, acara diteruskan dengan ucapan daripada Naib Presiden (Fakulti) Majlis Perwakilan Mahasiswa UTM merangkap Pengerusi Pro-Mahasiswa UTM, Saudara Nur Azim Fahada. Dalam ucapannya, beliau mengucapkan tahniah kepada para graduan UTM khususnya para aktivis yang telah bergraduasi.

"Para aktivis yang bergraduasi hari telah membuktikan aktivis mahasiswa mampu bergraduasi dengan jayanya." katanya sebagai motivasi kepada rakan-rakan aktivis mahasiswa yang masih menuntut.

"Dengan kejayaan sahabat-sahabat aktivis telah mendorong kami untuk pergi lebih jauh lagi dalam mendalami ilmu. Perjuangan tidak berhenti di kampus sahaja idealis dan perjuangan harus diteruskan di luar kampus."

Beliau berharap aktivis-aktivis yang telah bergraduasi dapat bergerak kerja dengan lebih agresif diluar.Di samping itu, beliau juga menyarankan kepada aktivis-aktivis supaya memasuki pertubuhan-pertubuhan, NGO-NGO yang terlibat dalam mempejuangkan masyarakat dan agama.

Acara yang terakhir adalah ucapan daripada bekas MPMUTM, Saudara Muhammad Hafiz bin Muhammad. Pada majlis sambutan tersebut, beliau menyatakan terima kasih kepada semua aktivis mahasiswa yang hadir memberi sambutan pada hari ini.

Beliau berkata dengan gerak kerja yang dilakukan aktivis-aktivis mahasiswa dapat memastikan dakwah Islam di bumi UTM berjalan lancar. Beliau juga menasihati supaya akedemik seharusnya dijadikan sebagai prioriti dalam diari hidup sebagai seorang aktivis mahasiswa.

"Amatlah lagi hina, jika tidak bergerak kerja tetapi dalam masa yang sama akademik juga tidak dijadikan sebagai prioriti. Maka, amatlah malu di hadapan Allah Taala". antara peringatan dan juga harapan daripada beliau.

Majlis sambutan tersebut diakhiri dengan acara bergambar beramai-ramai bersama aktivis dan para graduan.

Tahniah Graduan Aktivis Mahasiswa!

Student Power! - Admin

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...