Hadiah Hari Lahir

UTM Skudai, 28 Dis - Salah seorang mahasiswa Universiti Teknologi Malaysia (UTM), yang telah di'lamar' oleh jentera Evolusi untuk menjadi calon tajaan mereka telah menyatakan hasratnya untuk bersama-sama dengan perjuangan Pro Mahasiswa.

Beliau Muhammad Uzair Azizan seorang mahasiswa Kolej Kediaman 11 yang mempunyai bakat kepimpinan semulajadi telah menarik minat Dr. Sulaiman Bin Kadikon (pengetua K11) untuk dijadikan sebagai calon pilihan pengetua. Perhubungan yang baik diantara mereka telah menambahkan lagi keyakinan pengetua terhadap beliau.

Perbezaan idealogi dan gagasan yang dibawa oleh Pro M telah menyebabkan Uzair terbuka untuk menerima Pro M. Katanya lagi, "Saya tidak dipaksa oleh mana-mana pihak untuk mengubah pendirian ini".

Akhirnya beliau Uzair, telah berjumpa dengan Ketua Jentera Pro M, Saudara Mohd Amin Hamami dan menyatakan hasrat beliau kepadanya. Kehadiran beliau telah disambut baik oleh rakan-rakan Pro M yang lain. "Uzair yang juga disifatkan sebagai calon 'favourite' untuk menang di dalam Pilihanraya Kampus 2010 ini nanti bakal memberikan kredit yang amat bermakna bagi Pro M", ulas Amin.

Keputusan pengetua kolej beliau yang membenarkannya untuk menjadi calon Pro M merupakan hadiah yang amat bermakna bagi ulang tahun hari lahirnya yang ke-21 yang kebetulan jatuh pada hari yang sama pengetua Kolej 11 melepaskan Uzair untuk bersam-sama Pro M. Ini adalah hadiah yang paling tidak disangka oleh Uzair dan juga Pro M.


Pro M : Selamat Hari Lahir dan Selamat Berjuang Uzair.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...