MPMN bantah konsert cemar Ramadhan



Majlis Perwakilan Mahasiswa Nasional (MPMN) membantah tindakan kerajaan membenarkan konsert Michael Learns to Rock (MLTR) diadakan pada 5 September nanti kerana berpendirian bahawa ia akan mencemarkan kesucian bulan Ramadhan yang sedang diraikan seluruh umat Islam.

Pengerusi MPMN, sdr. Ridzuan Mohammad berkata, 

“Tindakan kerajaan yang membenarkan penganjuran konsert ini seolah-olah tidak menghiraukan langsung sensitiviti umat Islam di Malaysia dan kesucian bulan Ramadhan”.

“Kebenaran mengadakan konsert itu adalah berlawanan dengan pendirian kerajaan Malaysia sebelum ini yang menjanjikan sambutan kemerdekaan tahun ini yang sederhana kerana menghormati bulan Ramadhan” ujar beliau lagi.


Beliau juga mengajak dan menyeru umat Islam di Malaysia khususnya mahasiswa membantah konsert ini sebagai tanda cintakan Islam dan memuliakan bulan Ramadhan.

Konsert MLTR akan diadakan di Arena of Stars, Genting Highland sebagai sebahagian siri jelajah konsert ‘Eternity’ untuk mempromosikan album ketujuh mereka dengan judul berkenaan.-mahasiswakini
_________________________________________________________________________________________
* MPMN merupakan ningakatan Majlis Perwakilan Mahasiswa Nasional yang menggabungkan semua Perwakilan MPP Pro Mahasiswa . MPMN di tubuhkan selepas Pilihanraya Kampus sesi 08/09 dan di Pengerusikan Oleh YDP MPMUM Sdr Ridzuan Bin Muhammad.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...