Akhbar Percuma di Kolej Kediaman

Pagi ini mahasiswa di UTM dikejutkan dengan pengedaran akhbar Berita Harian yang dilabel dengan naskhah percuma bertarikh 17 Oktober 2009 di beberapa kolej kediaman mahasiswa di sini. Akhbar tersebut yang mengandungi 17 daripada 40 halaman laporan penuh Perhimpunan Agung UMNO yang ke-60 di PWTC.

Pengetua-pengetua kolej yang berkaitan masih belum dapat dihubungi pihak Pro-M UTM bagi mendapatkan maklumat dengan lebih lanjut. Pengerusi Pro-M UTM, Nur Azim Fahada ketika ditemui berkata beliau amat terkejut dengan pengedaran akhabar tersebut yang dilihat sebagai motif politik oleh sesetengah pihak.

Tidak patuhi spesifikasi

Ketika akhbar tersebut sampai ke tangan pihak Pro-M akhbar tersebut didapati tidak mengandungi cop daripada pihak kolej kediaman bagi tujuan pengedaran kepada mahasiswa dan dilaporkan diedarkan kepada setiap bilik di kolej kediaman. Seorang mahasiswa yang tidak mahu namanya disiarkan berkata "Saya amat terkejut bila satu aras kami dapat surat khabar free hari ini, tapi rasa pelik pun ada."

Saranan

Pihak Pro-M UTM dengan ini menyarankan agar pihak pentadbiran UTM dapat meneliti perkara ini sebaik mungkin. Kami yakin mahasiswa UTM tidak pelik jika akhbar percuma diedarkan secara berkala kerana ia dapat membantu mahasiswa mendekatkan diri dengan info-info semasa tetapi, apakah rasionalnya, naskah percuma ini hanya diedarkan pada tarikh-tarikh tertentu sahaja?

Mahasiswa : Kami mahu naskhah percuma setiap hari.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...