Kemana bekas bakal Presiden Evolusi@Aspirasi?

Oleh : Qawiyul Amin

Penulis dimaklumkan bahawa bekas bakal Presiden Evolusi@Aspirasi yang gagal merebut tempat Presiden Majlis Perwakilan Mahasiswa suatu masa dulu kini sudah ghaib ditelan duka nestapanya. Penulis juga difahamkan beliau jarang sekali dilihat datang ke Pejabat MPM, mungkin kerana kesibukan dengan komitmen lain.

Mungkin beliau telah meletak jawatan tanpa memaklumkan kepada Presiden MPM yang sebenar. Kesian. Kesilapan percaturan dalaman Evolusi@Aspirasi telah menyebabkan beliau disingkirkan dari menerima pangkat yang menggunung tinggi, pangkat yang digilakan oleh orang yang mahu namanya terpahat dalam lipatan sejarah UTM.

Evolusi@Aspirasi akan terus melahirkan pemimpin mahasiswa yang tiada jati diri, tiada halatuju perjuangan yang jelas. Konsep tangkap muat asalkan menang telah lama dipraktikkan oleh Evolusi@Aspirasi tanpa mengira kredibiliti dan kualiti kepimpinan calon-calon mereka.

Berdasarkan maklumat yang sampai kepada penulis, ada beberapa lagi nama MPM Evolusi@Aspirasi yang turut ghaib dari pandangan mahasiswa. Hairan sungguh penulis dengan sikap wakil-wakil mahasiswa Evolusi@Aspirasi ni.

Oh ya, mungkin sejak dari awal lagi mereka telah dipilih oleh ‘penaja-penaja’ yang berkepentingan, jadi mereka bukan dilantik sebagai perwakilan mahasiswa, tetapi perwakilan HEP atau perwakilan Pengetua kolej. Begitulah gamaknya.

Macam-macamlah cerita politik kampus. Bilalah Evolusi@Aspirasi nak lahirkan pemimpin mahasiswa yang komited dengan amanahnya?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...