Tahniah UTM!





Anugerah Merdeka

3 daripada 4 orang penerima Anugerah Merdeka 2009 adalah warga UTM! Anugerah yang berprestij itu disampaikan oleh PM Dato' Seri Najib di Dewan Filharmonik Petronas. 4 orang yang bertuah tersebut adalah Prof Dato' Ir. Dr. Zaini Bin Ujang, Naib Canselor UTM bagi kategori Pencapaian Ulung Akademik, Prof Dr. Halimaton Binti Hamdan, penyelidik kanan UTM bagi kategori Kesihatan, Sains dan Teknologi serta penerima bersama bagi kategori Pendidikan dan Komuniti, Tun Dr. Fatimah Binti Hashim(Mantan Pro-Canselor UTM 1995-1998) bersama Datuk PG Lim.

THE-QS

Untuk makluman, kejayaan demi kejayaan telah digapai oleh UTM. Antaranya ialah kenaikan kedudukan UTM di dalam 'Ranking THE-QS'. Times Higher Education-Quacquarelli Symonds (THE-QS) ialah sistem penarafan Universiti di serata dunia. Kedudukan semasa UTM adalah di tempat 320 berbanding 356 pada tahun lalu, disifatkan dengan satu perubahan yang positif. Hanya UTM dan UM yang mencatatkan kenaikan pada tahun ini.

Pencapaian yang membanggakan ini sekali gus telah menaikkan nama UTM di arena dunia akademik Malaysia. Sehubungan dengan itu pihak Pro-M UTM dengan ini menyeru agar mahasiswa/i UTM dapat mengerah tenaga, memerah keringat bagi membantu UTM dalam mengecapi kemahsyuran disamping dapat meningkatkan kecemerlangan akademik mahasiswa/i itu sendiri.

Mahasiswa : kami sedang berjuang ('study week')

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...