Evo-M satu pembohongan

UTMICKL Kuala Lumpur, 26 Jan : Pro Mahasiswa mendesak supaya pihak Evo-M menarik balik kenyataan yang dibuat melalui web http://evolusimahasiswa.blogspot.com yang bertarikh 26 Jan 2010. Kenyataan yang di buat pihak terlibat mengenai PRK di UTM International Campus, seolah-olah satu kenyataan yang bersifat pembohongan yang mana kenyataan kersebut berbunyi:




“Di UTM International Campus, Evolusi Mahasiswa telah memenangi 4 kerusi tanpa bertanding. Sementara di Fakulti Kejurteraan Awam, Fakulti Kejuruteraan Kimia dan Kejuruteraan Sumber Asli, dan Fakulti Sains Komputer dan Sistem Maklumat, pihak Pro Mahasiswa hanya menghantar 2 orang calon mereka ke kerusi fakulti tersebut. Manakala di Fakulti Biosains Dan Biokejuruteraan dan Kerusi Umum UTM International Campus, Pro Mahasiswa hanya menghantar seorang calon.”




Artikel tersebut ditulis dibawah tajuk 13 Kerusi MPPUTM milik Evolusi Mahasiswa. Saya sebagai wakil Pro Mahasiswa merasakan kenyataan yang dibuat keterlaluan, dan sepertimana yang kita tahu tidak ada pro-m apatah lagi evo-m yang menang di kampus UTMICKL, kerana semua calon-calon yang bertanding di atas tiket CALON BEBAS. 5 calon yang menang tanpa bertanding tidak ada kaitan langsung dengan evo-m mahupun pro-m. kenyataan yang menyatakan kemenangan 4 kerusi di pihak evo-m adalah satu kenyataan atau fakta yang salah sama sekali. Saya merasakan evo-m kini sudah mula terumbang ambing dengan gelombang pro-m yang kian tersebar di kebanyakkan kampus-kampus, dan mereka kini sudah menunjukkan sifat yang sebenar, iaitu saya merasakan mereka sudah pening dan sanggup menyatakan calon bebas yang menang di pihak mereka. Ini satu kenyataan yang memalukan evo-m sendiri yang mana kita semua boleh menilai. Seolah-olah meletakkan orang lain untuk menutup evo-m yang sudah berlubang.




Saya tidak tujukan sepenuhnya kepada Revo-M di peringkat UTMICkl, mungkin evo adalah revo dan mungkin juga tidak. Cuma peringkat pakatan di antara pro-m dgn revo-m sudah persetujui tidak meletakkan calon di bawah parti masing-masing dan juga bersetuju calon di pertandingkan di bawah parti bebas. Peringkat pro-m sekarang sudah merasakan pihak terbabit sudah memungkiri janji dan melanggar perjanjian yang di buat. Saya merasakan agak kecewa dengan mereka, sebab perjanjian dibuat didepan semua calon-calon, dan ini seolah-olah memperbodohkan calon itu sendiri. Ini adalah pakatan yang pertama saya rasa, dan sudah ada perkhianatan. Saya menyeru pada sahabat-sahabat supaya menilai sendiri, kebaikan dan keburukan yang jelas.Kita diperingkat pro mahasiswa sudah memberi kerjasama yang baik dalam pakatan tersebut, dan ingatlah Hadis Abdullah bin Amru r.a katanya:




Rasulullah s.a.w pernah bersabda: Ada empat perkara jika sesiapa yang mempunyai empat perkara tersebut, maka dia merupakan orang munafik. Sesiapa yang bersifat dengan salah satu daripadanya bererti dia bersifat kemunafikan, sehinggalah dia meninggalkannya iaitu apabila bercakap dia berbohong, apabila membuat persetujuan dia mengkhianati, apabila berjanji dia menyalahi dan apabila berlaku pertikaian dia melampaui batas.




Pro mahasiswa sekali lagi menegaskan supaya pihak terbabit menarik balik kenyataan pembohongan dan penipuan tersebut segera yang mungkin, dan saya berharap supaya meletakkan fakta yang benar lagi sahih. Kita perlu ingat setiap tindakkan kita, perbuatan kita, jangan kita merasakan orang lain buta, tidak melihat, tidak boleh menilai. Saya menyeru kepada semua mahasiswa, supaya dapat menilai dengan baik kepimpinan yang kita pilih. Satu perkara kita perlu ingat pemimpin ialah iman. Dalam surah al-Kahfi Allah menyatakan iman itu ada tiga implikasi, iaitu ‘imun’, ‘aman’ dan ‘amin.’




Imun maknanya kebal daripada maksiat dan kebal daripada rasuah. Aman maknanya dia berasa aman bila bersama Allah, malah di depan orang dia baik, di belakang orang pun dia tetap baik, bukannya hipokrit. Manakala ‘amin’ pula maknanya orang yang boleh dipercayai. Apabila sudah dipercayai barulah layak menerima amanah .




Waallahualam..1Evo-m, 1Pembohongan, 1Pengkianatan, 1UTM




LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...