Kolej 11 : Kami Teraniaya

UTM Skudai, 12 Jan - Seramai sebelas orang warga Kolej 11 terdiri daripada peserta PALAPES dan ahli JKM telah berjumpa dengan Ketua Jentera Pro-M, Saudara Mohd Amin Hamami semalam bagi menyatakan kerisauan mereka terhadap tindakan Pengetua mereka.

Kerisauan mereka timbul akibat ugutan yang dibuat oleh pihak pentadbiran kolej yang menyatakan akan mengenakan tindakan buang kolej dan digugurkan daripada PALAPES sekiranya mereka terlibat dengan jentera Pro-M.

Mereka mendakwa bahawa pengetua Kolej 11, Dr. Sulaiman bin Kadikon pernah memberi amaran kepada seluruh pelatih PALAPES dalam satu perjumpaan agar tidak melibatkan diri sebagai penggerak Pro Mahasiswa.

Ironinya, pengetua juga telah mengumpulkan beberapa pelatih PALAPES dan ahli JKM untuk menjadi sebahagian daripada jentera penggera Evolusi Mahasiswa yang turut terlibat dalam Pilihan Raya Kampus yang akan datang.

"Kami berhasrat agar saudara Amin dapat berunding dengan Pengetua kami agar kami bebas memilih, dan bergerak di dalam jentera Pro-M" harapan mereka kepada Ketua Jentera Pro M.

Mereka juga berharap agar Amin dapat memperjuangkan isu ini supaya mahasiswa tidak lagi takut dan pengetua-pengetua lain tidak mengugut warga kolej mereka dengan ugutan sedemikian.

Saudari Amin menerima kunjungan mereka dengan berbesar hati. Beliau juga turut berasa bersimpati kepada nasib pejuang-pejuang mahasiswa yang ditekan oleh beberapa pihak.

"InsyaAllah kami akan cuba untuk berunding dengan beliau dan menggesa agar perkara ini tidak berlaku di pembukitan ilmu ini. Kami akan nyatakan pendirian kami tentang penglibatan pengetua dalam pilihanraya kampus" tegas beliau.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...