Pro Mahasiswa berjaya meningkatkan sokongan

Utm Skudai, 28 Jan : Keputusan pilihanraya kampus Universiti teknologi Malaysia telah memihak kepada Evolusi Mahasiswa dengan kelebihan undi sebanyak 10 kerusi. Sebanyak 46 kerusi yang telah dipertandingkan bagi kampus skudai manakala 5 lagi di kampus UTMKL.

Pro Mahasiswa telah berjaya meningkatkan sokongan daripada 10 kerusi pada pilihanraya kampus lepas kepada 18 kerusi pada tahun ini. Manakala evolusi telah menang dengan 28 kerusi daripada 46 kerusi yang dipertandingkan bagi kampus UTM Skudai. 5 calon kampus utmkl pula telah menang tanpa bertanding dan semuanya adalah atas tiket bebas.

"Kekalahan itu pasti, kemenangan itu adalah satu anugerah" Jelas seorang calon Pro M ketika diminta mengulas berkenaan kekalahan pada pilihanraya kampus kali ini.

Jumlah mahasiswa turun mengundi juga meningkat apabila lebih kurang 90% mahasiswa telah melaksanakan tanggungjawab bagi memilih kepimpinan majlis perwakilan pelajar sesi 2010.

Walaupun kalah pada pilihanraya kampus kali ini, Ketua Jentera, Saudara Mohd Amin berpuas hati dengan peningkatan sokongan mahasiswa terhadap Pro M. Tekanan dan ugutan daripada sesetengah pengetua kolej juga dilihat sudah tidak mampu menyekat kebangkitan mahasiswa untuk bebas memilih Calon yang dianggap mampu membawa perubahan kepada UTM khasnya kepada mahasiswa.

Pengerusi Pro Mahasiswa UTM, Saudara Azim mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua penggerak yang bertungkus lumus siang malam bergerak kerja dan berkempen untuk Pro M. Tidak lupa juga kepada penyokong Pro M yang sentiasa memberi sokongan sepanjang kempen dua hari berlangsung. Sekian.

"Pro Mahasiswa mengucapkan selamat memimpin kepada semua Majlis Perwakilan Pelajar sesi 2010."

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...