MPP Evolusi menyertai Pro Mahasiswa UTM


UTM Skudai, 19 Jan : Ketua Jentera Pro Mahasiswa UTM, Saudara Mohd Amin Mohd Hamami sebentar tadi telah mengesahkan secara rasmi penglibatan seorang Majlis Perwakilan Pelajar yang bertanding atas tiket Evolusi pada sesi pilihanraya kampus lepas. MPP Evolusi yang dimaksudkan adalah saudari Siti Hadjar Mohd Arshad, Timbalan Presiden MPPUTM sesi 08/09.

Beliau juga telah menulis dalam blognya (lihat disini) tentang penyertaannya dalam Pro Mahasiswa, "Saya pasti. Keputusan ini bakal mewujudkan kontroversi. Tapi, demi erti sebuah kehidupan. Saya tekad untuk keluar dari Evolusi dan memilih Pro Mahasiswa. Saya takkan lakukan sesuatu tanpa alasan kukuh dari analisis panjang. Sudah lama saya fikir, perhati dan pertimbangkan. Sebelum segalanya terlambat. Biarlah saya keluar bebas dan pilih apa yang saya nak."

Hasrat murni ini disambut baik oleh ketua jentera Pro M yang sama sekali tidak menyangka dengan keputusan yang telah diambil oleh beliau.

“Saya tekad memilih keputusan ini dan tidak akan sesekali menyesalinya ”, ujarnya dalam perbualannya bersama Saudara Amin dan beberapa orang penggerak Pro Mahasiswa yang lain.

Walaupun hanya berbaki 2 hari sebelum pembubaran Majlis Perwakilan Pelajar dilakukan, Beliau amat berharap keputusan yang diambil ini bakal mengubah paradigma berfikir mahasiswa UTM untuk memilih kepimpinan dengan lebih bijak pada pilihanraya kampus yang bakal berlangsung.

Saudara Amin, selaku ketua jentera sangat terbuka menerima sesiapa sahaja untuk menyertai Pro M. Sebelum mengakhiri perbualan, saudari Siti Hadjar sempat ditanya tentang kemungkinan lebih ramai lagi yang akan mengikut jejak beliau.

“InsyaAllah, tunggu dan lihat”. Jawab beliau ringkas

Mengikut maklumat yang diperolehi daripada jentera pusat Pro Mahasiswa, beberapa orang mahasiswa yang terdiri daripada JKM di sebuah kolej, mahasiswa kolej 11 dan beberapa persatuan lain juga telah bercadang untuk mengisytiharkan diri secara terbuka untuk menyertai Pro M disebabkan beberapa faktor yang telah dipertimbangkan dan setelah membuat perbandingan antara Pro M dan Evolusi.

Pro M melihat bahawa tahap berfikir mahasiswa UTM sudah semakin matang untuk menilai suasana politik kampus pada masa kini. Mahasiswa juga sudah tidak boleh "digula-gulakan" dengan "baju merah" dan material yang diberikan secara percuma oleh pihak evolusi yang didokongi oleh beberapa orang pengetua.

Justeru, Pro Mahasiswa mengajak semua mahasiswa untuk bersama-sama dengan kami. Timbalan Presiden Majlis Perwakilan Pelajar, Saudari Siti Hadjar yang dahulunya Evolusi sudah bersama dengan Pro Mahasiswa. Anda bila lagi??

Student power!!!!

Selamat Berjuang Bersama Pro Mahasiswa kepada Saudari Siti Hadjar Mohd Arshad!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...