Pro-M Kekal Kemenangan di UIAM


UIAM Gombak, 21 Jan - Pro Mahasiswa Universiti Islam Antarabangsa Malaysia yang dahulunya dikenali sebagai We Unite For Islam (WUFI) telah berjaya mengekalkan kemenangan mereka dalam Pilihan Raya Kampus UIAM hari ini.

Keputusan di kampus Gombak memperlihatkan kumpulan Pro-M menang dua kerusi di Fakulti Ekonomi dan Fakulti Kejuruteraan, masing-masing satu kerusi di Fakulti Ilmu Wahyu dan Kemanusiaan dan Fakulti Undang-undang. Lapan kerusi lagi dimenangi di kampus Kuantan.

Sebanyak 29 kerusi dipertandingkan dalam pilihan raya kampus kali ini - 16 di Gombak dan 13 di Kuantan.

Kumpulan Pro-Aspirasi (Pro-A) pula menang empat kerusi - dua di Fakulti Teknologi Maklumat dan Informasi, manakala masing-masing satu kerusi di Fakulti Undang-undang dan Fakulti Ilmu Wahyu dan Kemanusiaan.

Calon bebas pula memenangi enam kerusi di Fakulti Seni Bina dan kerusi antarabangsa.

Sementara itu, Nur Azim Fahada bin Ahmad, Pengerusi Pro Mahasiswa Universiti Teknologi Malaysia mengucapkan tahniah buat Pro-M UIAM atas kemenangan yang dicapai dan berharap agar Pro-M UTM juga dapat mengecapi kemenangan dalam PRK kali ini.

Terdahulu, kampus UIAM telah dicemari dengan penyebaran risalah yang diedar di sekitar kampus yang memaparkan gambar anjing berkopiah yang dilihat sebagai satu cubaan memfitnah dan memburuk-burukkan WUFI.

Pro Mahasiswa UTM berharap agar tektik politik kotor seperti ini tidak diamalkan di UTM bagi menjaga kampus dari anasir-anasir jahiliah yang boleh mencemarkan martabat ilmu di sini.

STUDENT POWER!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...