Provokasi kepada bakal Calon Pro Mahasiswa


UTM Skudai, 11 Jan : “Berpolitiklah secara matang”, tegas Pengerusi Pro Mahasiswa UTM apabila diminta mengulas berkenaan ancaman dan provokasi yang dilakukan terhadap calon Pro Mahasiswa, Saudara Mohamad Uzair Bin Azizan.

Saudara Uzair dikejutkan dengan dengan provokasi dan ancaman awal berkenaan hasratnya untuk bertanding di bawah tiket Pro Mahasiswa apabila motor beliau disimbah dengan cat berwarna oren.

Kejadian tersebut mengundang pelbagai andaian dan persepsi yang dilontarkan oleh warga kampus. Sebelum ini Saudara Uzair merupakan calon Evolusi@Aspirasi tetapi telah mengubah hasrat untuk bersama-sama dengan perjuangan Pro Mahasiswa dalam pilihanraya kampus kali ini.

Beliau yang hanya menyedari peristiwa itu pada tengahari semalam agak terkejut dengan tindakan pihak yang tidak bertanggungjawab dalam melakukan hal ini. Namun, beliau masih belum mengetahui motif kenapa perkara tersebut dilakukan terhadap beliau.

Ketua Jentera Pro Mahasiswa UTM, Saudara Mohd Amin Bin Mohd Hamami yang pada ketika itu sedang mengadakan bengkel Pemerkasaan Gerakan Mahasiswa bersama beberapa pimpinan kampus sekitar negeri Johor apabila dihubungi turut merasa terkejut dengan insiden yang berlaku. Beliau tidak menyangka provokasi yang dilakukan kepada bakal calon Pro Mahasiswa sampai ke tahap ini.

Tambah beliau, “Kami diperingkat Pro Mahasiswa akan mengambil langkah berjaga-jaga selepas ini khususnya terhadap calon-calon dibawah tajaan kami dan berharap pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab menghentikan perbuatan terkutuk ini. ”

Setelah kejadian tersebut, saudara Uzair tidak putus-putus menerima kunjungan,panggilan dan sms dari sahabat-sahabat yang bersimpati dengan kejadian yang menimpa beliau.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...