Keputusan tidak rasmi PRK UTM

Utm Skudai, 28 Jan: Pilihanraya kampus UTM telah berakhir pada pukul 5.00 petang tadi. Sekarang penggerak dari kedua-dua pihak sedang berkumpul di dewan Sultan Iskandar bagi menunggu keputusan calon umum.

Pengiraan undi bagi kerusi Fakulti setakat ini telah berakhir. Sebanyak 15 kerusi daripada 36 kerusi yang dipertandingkan telah dimenangi oleh Calon Pro Mahasiswa. Ini bermakna Evolusi@Aspirasi telah mendahului sebanyak 6 kerusi dihadapan.

Lima Kerusi yang dipertandingkan di kampus UTMKL pula telah menang tanpa bertanding. Saudara Zaim, mahasiswa UTMKL yang dihubungi berkata, "semua calon yang bertanding kali ini adalah di atas tiket bebas hasil perbincangan kedua-dua pihak. Maknanya, kami tidak berpihak kepada Evolusi mahupun Pro M itu sendiri."

Pengiraan undi di Dewan sultan Iskandar, Universiti Teknologi Malaysia Skudai telah selesai. Sedikit masa lagi, pengumuman bagi pemenang calon umum akan disempurnakan oleh yang berbahagia Timbalan Naib Canselor UTM, Prof Dr Mohd Tajudin Bin Hj Ninggal. Sekian.




LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...